Inspirerande

Alltså, när jag ser något kreativt, om det kommer från norr så blir jag väldigt patriotisk av mig. Det är väl en del av den norrländska mentaliteten antar jag. Ni vet, man ska va stolt över varch man kommer från. Sagt med Norrländskdialekt.(eller för att jag kommer från en liten by som inte har så många storheter att komma med jämfört med större städer). 

I dag råkade jag hitta E&E glasögon som döper sina bågar efter norrländska byar. Än finns inte Porjus med men däremot Jokkmokk och Gällivare och många platser som jag känner till mycket väl. Att bågarna är hyffsat billiga också gör ju det hela ännu roligare. Kanske dags för ett par Boden-brillor? (där bodde jag innan jag flyttde till Sundsvall). Jag vill om inte annat köpa ett par bara för att företaget är inspirerande. Konstigt. Men sant. Inspiration och kreativitet kan verkligen hittas i allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0