Ursäkta min frånvaro



Ursäkta min bloggtorka som jag inte verkar komma ur sedan semestern. Det är så i bland när vardagen äter upp en. Jag arbetar med så många olika projekt, brukar säga att jag har tre jobb, och ett av dessa projekt tar lite mer tid just nu. Men jag tänker att det kanske inte gör så mycket, i december brukar alla ha mycket att göra i alla fall.

Föresten, för er som vill handla julklappar, i morgon är sista dagen som jag erbjuder 25% på utvalda illustrationer i min butik.

Och ett till tips för er som vill göra en god gärning och samtidigt ge bort något fint, jul är faktiskt en högtid att tänka på alla andra och värna om dem som har det svårt.. kolla in alla härliga webbshoppar som finns på olika hjälporganisationer, här kommer några tips:
Rädda barnens designshop där är bland annat Lisa Larssons härliga motiv en favorit hos mig. 

På Unicef kan du ge bort allt från vaccin till skolpaket, du ger en summa pengar och får samtidigt veta vad pengarna räcker till i utsatta länder. Jag fick något år vätskeersättning, eller jag gav det till någon som behövde det. 

Svenska kyrkan har ungefär samma webbshop som Unicef, för 500 kr kan du ge ett barn möjlighet till skolgång och en väg ut ur fattigdom. 

... det finns en uppsjö av möjligheter till att göra något extra under jul för någon annan. Och det behövs och behöver inte vara svårt heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0